fbpx /* UA-39944782-1 */

Veelgestelde vragen

Vind hieronder je antwoord op je vraag.

Bestellen

Hoe bestel ik mijn product bij BD home design?

In 3 eenvoudige stappen kun je bestellen bij BD home design:

1. Leg een artikel in je winkelwagentje en klik op ‘verder naar bestellen’

2. Controleer en regel je bestelling. Denk aan contactgegevens, bezorgopties en cadeaubonnen of kortingscodes

3. Rond af door te betalen. Dat kan o.a. met een overschrijving, bancontact en creditcard

Als u bij het afrekenen van uw bestelling drukt op ‘bestelling voltooien’ heeft u uw bestelling geplaatst en gaat u een betaalverplichting aan.

Wanneer is je bestelling gelukt?

Als je bestelling door ons is ontvangen krijg je een bevestiging via e-mail.

Heb je na meer dan 60 minuten nog geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer eerst je spambox. Soms komen onbedoeld hier mails in terecht.

Indien je hier niets terug vindt neem dan contact op met onze klantenservice via info@bdhomedesign.be

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen of annuleren?

Neen, om je gegevens te beschermen kan een bestelling niet meet gewijzigd worden. Als je bestelling nog niet is verstuurd, kun je die na een half uur na het plaatsen van je bestelling nog wel annuleren. Neem hiervoor contact op met de klantendienst via info@bdhomedesign.be of via onze contactpagina.

Levering

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Niets is zo belangrijk als de levertijd. Wij doen er alles aan om de beloofde leveringstermijn waar te maken. Als dit onder bepaalde omstandigheden niet zou lukken, brengen we je daarvan zo snel mogelijk van op de hoogte. Vertraging bij of door onze vervoerder valt buiten onze schuld. Onderstaande levertijden zijn dan ook onder voorbehoud van vertraging veroorzaakt door de vervoerder.

Voor bestellingen met een afleveradres in België geldt:

Op werkdagen voor 15u00 besteld is dezelfde dag verzonden.

Heb je een afleveradres buiten België? Dan is je artikel langer onderweg. Neem voor verzending naar een ander land dan België altijd vooraf contact op met de klantendienst.

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

1) Standaardbezorging op je huisadres: gratis vanaf 50,00€ anders 6,50 € incl. 21% BTW.

Opvolging via tranck&trace

2) Afhalen is steeds mogelijk na afspraak. Je zult hierover een mail ontvangen met verdere informatie om deze afspraak te maken.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

U zult een bericht ontvangen in uw brievenbus dat de bezorgdienst is langs geweest.

Hier kunt u de nodige informatie op terug vinden waar u uw pakketje kunt ophalen en hoeveel tijd u hiervoor heeft.

Haalt u het pakketje daar niet op binnen de voorgestelde tijd? Dan wordt uw pakketje terug gestuurd naar BD home design. De klantendienst neemt binnen de 3 werkdagen contact met u op voor een nieuw bezorgmoment. Hier kunnen extra leveringskosten aan verboden zijn.

Enkele algemene weetjes

  • Als je problemen hebt tijdens het bestellen, verwijder dan je cookies en probeer het opnieuw.
  • Wil je een bestelling plaatsen voor grotere aantallen? Vraag een offerte aan via onze klantendienst.

Betaling

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met geld of (gedeeltelijk met) cadeaubonnen (binnenkort verkrijgbaar).

Welke methode je ook kiest, je betaalt steeds veilig.

  • Betaling via overschrijving op bankrekeningnummer:

Je artikel wordt verstuurd van zodra we de betaling hebben ontvangen. We houden u hierover op de hoogte

  • Betaling via Bancontact: na check-out van de online shop van BD home design
  • Betaling via creditcard: na check-out van de online shop van BD home design

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben, maar in ieder geval binnen de 14 dagen.

De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn.

Hoe snel het geld op je rekening staat hangt af van je betaalmethode.

We betalen steeds terug op dezelfde manier als dat je betaald hebt.

Hoe snel word ik terugbetaald als mijn bestelling mislukt is?

Dat je bestelling mislukt kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld terug op je rekening staat hangt af van de reden van je mislukte bestelling en betaalmethode:

Technische storing:

  • Overschrijving: ongeveer 3 werkdagen
  • Bancontact: ongeveer 3-5 werkdagen
  • Creditcard: binnen 5 werkdagen

Retour

Herroepingsrecht

Je hebt wettelijk het recht om binnen de 14dagen, zonder opgave van reden, de overeenkomst de herroepen. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan van ons terug.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag van de sluiting van de overeenkomst. Wanneer dezelfde bestelling meerdere goederen bevat maar die afzonderlijk worden geleverd gaat de herroepingstermijn van 14 kalenderdagen in van zodra de Klant het laatste goed in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.

Als je gebruik wilt maken van het wettelijk herroepingsrecht verwachten wij dat de producten ongebruikt zijn, de verzegeling niet is verbroken en in de orginele verpakking zitten.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan van ons terug, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Wij brengen hiervoor geen extra kosten voor in rekening.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt meegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Hoe stuur ik mijn pakket terug?

Neem voor je iets wilt terug sturen en voor het ontvangen van een retourlabel altijd eerst contact op met de klantendienst van BD home design.

Kosten voor het terugzenden van de artikelen komen voor rekening van BD home design.

Uiteraard kun je de producten ook via een eigen vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor eigen rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Het adres voor het terugsturen van jouw retour is:

BD home design

T.a.v. klantendienst

Kwachtstraat 2

2260 Westerlo

België

Hoe lang duurt het voordat mijn retourverzending verwerkt is?

De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn.

Onze klantendienst is geopend op werkdagen van 10u00-17u00. Wij streven ernaar dat je vraag binnen de 24uur is beantwoord

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb ontvangen voor een artikel waar ik niet tevreden van ben?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen van ons terug die je op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten. (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering)

Wij betalen je binnen de 14 dagen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht. De snelheid van de verrichting hangt af van je betaalmethode.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden.

Hoe kun je contact opnemen met onze klantendienst?

Onze klantendienst is telefonisch bereikbaar op alle werkdagen van 10u00-17u00.

Via mail bereikbaar op info@bdhomedesign.be (wij streven ernaar om binnen de 24uur te reageren)

Garantie

Wat moet ik doen als ik een defect artikel heb ontvangen?

Wanneer een product dat je op onze website hebt besteld, defect bij je is aangekomen, neem dan contact op met onze klantendienst. Wij zorgen dan voor een vervangend product en sturen dat kosteloos naar je op.

Een defect product hoeft in beginsel nooit terug gestuurd te worden. Wel kunnen wij in uitzonderlijke gevallen je vragen het op te sturen, als wij het defecte product nader willen onderzoeken. Dit doen wij alleen in goed overleg, en de kosten van deze retourzending zijn altijd voor onze rekening.

Wat als ik een verkeerd artikel heb ontvangen?

Ook al doen wij ons uiterste best om de juiste producten te versturen, er bestaat altijd een kleine kans dat er iets misgaat. Mocht je een onjuist product hebben ontvangen, dan vragen wij je om contact op te nemen met onze klantendienst.
De kosten voor een eventuele retourzending in het geval dat wij een verkeerd artikel hebben verstuurd, zijn voor BD home design. De kosten voor de verzending naar jou toe zijn vanzelfsprekend ook voor rekening van BD home design.

Hoe lang duurt het voordat je een vervangend product ontvangt?

Met inachtneming van onze standaard bezorgtijden kun je het vervangende product binnen 7 werkdagen verwachten op het adres dat je hebt opgegeven in je originele bestelling.

Hoe lang duurt het voordat je je geld terug krijgt in het geval dat je een product retourneert waar jeniet tevreden over bent?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen van ons terug die je op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten. (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering)

Wij betalen je binnen de 14 dagen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht. De snelheid van de verrichting hangt af van je betaalmethode.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden.

Hoe kun je contact opnemen met onze klantendienst?

Onze klantendienst is telefonisch bereikbaar op alle werkdagen van 10u00-17u00.

Via mail bereikbaar op info@bdhomedesign.be (wij streven ernaar om binnen de 24uur te reageren)

Wettelijke garantie

Alle verkochte producten vallen onder de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u, als consument, er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Geschillen en Klachtenprocedure

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.

De rechtbanken van de woonplaats van de Consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen. De Consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Ontvang promoties & nieuwtjes

Blijf op de hoogte van onze nieuwtjes, nieuwe producten, promoties en veel ander leuk nieuws.

We won’t spam.

Vraag advies

Aarzel niet om me te contacteren, ik help je graag met al je vragen i.v.m. opruimen, decoreren en raamdecoratie op maat.

Wij gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, om functies voor sociale media te bieden en om ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze sociale media-, advertentie- en analysepartners.

View more
Cookies settings
Accepteren
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Suggested text: Our website address is: https://bdhomedesign.be.

Comments

Suggested text: When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection. An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year. If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser. When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed. If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website. These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue. For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.
Save settings
Cookies settings